>>> Bezmyślność zabija.Innych. <<<
Matura z języka polskiego
Wpisany przez AKA   
czwartek, 04 maja 2006 22:25
   Pierwszy dzień matur za nami. 170 minut zmagań z pytaniami do tekstu J. Nowaka-Jeziorańskiego” O patriotyzmie i nacjonalizmie” a następnie wybór między  szekspirowskim Makbetem czy „Chłopami” W. Reymonta (część maturzystów była zaskoczona tematem z „Chłopów” bo Reymont był na próbnej).
   Po 45 minutowej przerwie, uzupełnieniu sił i kalorii, rozmowach z innymi maturzystami, część osób przystąpiła do rozszerzonej części egzaminu. Na Arkusz II przeznaczono 130 min. Autorzy zadań maturalnych zdecydowali się na J. Iwaszkiewicza, A. Świrszczyńską oraz M. Białoszewskiego.
Oto co usłyszeliśmy od maturzystów w przerwie i po egzaminie.

1. Jak spędziłeś/aś  ostatnie 24 godz. przed egzaminem?

  •  Ewelina - pojechałam na wieś, skosiłam 60 arów trawy, opalałam się i tłumaczyłam babci na czym polega Nowa Matura.
  •  Jakub – poszedłem do kościoła, TV - programy historyczne i o wydźwięku patriotycznym ( 3 Maja), wycieczka samochodem z rodzicami do Czech, po powrocie rozwiązałem jeden test na czytanie ze zrozumieniem.
  • Ania – przeczytała książkę współczesnego pisarza.
  • Justyna -  powtarzałam cały dzień.
  • Agnieszka -  nie uczyłam się , TV, spacer, spotkania z przyjaciółmi.
  • Szymon - 4 godz. na rowerze, nie uczyłem się.
  • Tomek -  spędziłem czas z gronem przyjaciół, ale po powrocie do domu jeszcze przeglądałem notatki.
  • Irena  - spotkałam się z gronem przyjaciół ale wieczorem spróbowałam jeszcze napisać coś z analizy wiersza.

2. Jakie odczucia po pierwszej części egzaminu?
3 . Jakie wrażenia po drugiej części egzaminu?
4. Czy pytania / zadania sprawiły ci kłopot?
5. Czy czas przeznaczony na rozwiązanie zadań był wystarczający?

  • Szymon:
Ad.2.  Jestem bardzo zadowolony, dopisuje mi świetny humor, nie jest tak źle jak się spodziewałem
Ad 3.  ( nie miałam okazji z nim rozmawiać)
Ad.4.  Zadania nie były trudne, Makbet – to coś z czego byłem przygotowany.
Ad 5. Czasu było nawet za dużo.

  • Ania:
Ad 2.  Arkusz I bardzo łatwy, przygotowania na lekcjach j. polskiego pozwoliły na spokojne rozwiązanie zadań
Ad 3.  i Ad 4.   Bardzo zmęczona po tych kilku godzinach umysłowego wysiłku. Tematy w Arkuszu II trudne, fragmenty do utworów do analizy – nietypowe,
Bardzo miła i przyjazna atmosfera stworzona przez Zespoły Nadzorujące przebieg egzaminu.
Ad 5. Czasu wystarczająca ilość.

  • Tomek:
Ad 2. Jestem zły na siebie – nie doczytałem polecenia i nie wykonałem części polecenia !!!
Ad 3. Po przerwie , byłem bardziej skoncentrowany i Ark. II poszedł mi znacznie lepiej chociaż zaskoczony byłem doborem utworów do analizy( J. Iwaszkiewicz „Wiewiórka”?, A. Świrszczyńska ...)
Ad 4. patrz wyżej
Ad 5. Czasu – ok., ale brakowało mi miejsca w arkuszu na napisanie tego wszystkiego co bym chciał ( w poleceniu było co najmniej ok. 250 słów).

Jutro egzamin z języka angielskiego. Ciekawe czy okaże się on być łatwy czy trudny dla naszych maturzystów.

Redakcja strony internetowej szkoły trzyma za Was kciuki. POWODZENIA
 

Brązowa Szkoła 2018

brazowe liceum 2018

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że II Liceum Ogólnokształcące
im. Adama Mickiewicza w Raciborzu jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów
i Techników PERSPEKTYWY 2018
i przysługuje mu tytuł "Brązowej Szkoły 2018".

Dane adresowe

II Liceum Ogólnokształcące
im. A. Mickiewicza

Kard.S.Wyszyńskiego 3
47-400 Racibórz
tel.: (032) 415 56 57
fax.: (032) 415 56 57

e-mail

Dziennik elektroniczny

 
baner vulcan 1
 

Aplikacja II LO

android II LO

Rozszerzenia

rozszerzenia 18-19

Karta Szkolna

 

karta szkolna

BZWBK SANTANDER logo

Facebook & Twitter

 
facebook
 
twitter

Globusik

 

Globusik

 

Raciborskie strony

 

Powiat Raciborski



Racibórz



Nasz Racibórz



Racibórz



Nowiny Raciborskie



Niezależny Portal Raciborski

 

II Liceum Ogólnokształcące Nr 2 w Raciborzu, 2009 ©