>>> Sens jest w tym, że coś jest bez sensu, gdyż bezsens jest sam w sobie sensem. <<<
Głosuj na projekt edukacyjny I M
Wpisany przez AKA   
czwartek, 07 grudnia 2017 13:05

Kochani! dzisiaj ostatni dzień głosowania na projekt! Prosimy o pełną mobilizację!

Klasa I m podjęła wyzwanie w konkursie na najlepszy projekt edukacyjny w Polsce. Uczniowie chcąc pogłębić swoją wiedzę i umiejętności postanowili stworzyć pętle indukcyjną czyli urządzenie, które pomoże osobom z niedosłuchem w lepszym funkcjonowaniu w szkole. Najlepsze projekty wybrane przez jury konkursowe ma szanse na realizację a w głosowaniu internetowym mają szansę otrzymać dofinansowanie w wysokości 1000zł.

Nasza szkoła cyklicznie bierze udział w tych projektach i dwa lata temu projekt Pana Janusza Pociechy "Witaminki Mickiewicza" został wybrany jako jeden z najlepszych w Polsce.

Dlatego zwracamy się z prośbą o oddawanie głosów na tegoroczny projekt. Głosy można oddawać codziennie do 14 grudnia. Głosowanie zajmuje chwilę, która pomoże nam w osiągnięciu sukcesu i pomoże uczniom z niedosłuchem.

Co trzeba zrobić???

Tylko:

1. Skopiować link do przeglądarki

https://projektzklasa.pl/component/projektzklasa8/projekty/pokaz/2493.html

- kliknąć głosuj

2. Podać adres mailowy, przepisać kod z obrazka i kliknąć wyślij

3. Powtórzyć adres mailowy i nie trzeba podawać numeru telefonu - kliknąć wyślij

4. Na prywatna pocztę przyjdzie link, na który trzeba kliknąć i to wszystko.

Dziękujemy bardzo!!!
Mariusz Wróbel i uczniowie klasy IM

Opis projektu ze strony konkursu

Opis projektu

Nasz projekt ma na celu budowę i wdrożenie w naszej szkole urządzenia, które poprawi komfort pracy dla uczniów z niedosłuchem i ich nauczycieli. W naszej szkole uczą się uczniowie z wadami słuchu i starając się wyjść im na przeciw postanowiliśmy wykorzystać naszą wiedzę z zakresu informatyki i elektroniki by zbudować pętlę indukcyjną. Urządzenie. które pozwoli im na eliminację zbędnych szumów i lepsze zrozumienie przedstawianych treści.

Głównym założeniem projektu będzie zaprojektowanie i zbudowanie pętli indukcyjnej dla osób korzystających z aparatów słuchowych.

Zaprojektowanie pętli będzie wiązało się z pozyskaniem niezbednej wiedzy z tego zakresu. Przeprowadzimy konsultacji z firmami, kóre na codzień zajmują się produkcją i montażem takich urządzeń.Zadaniem uczniów będzie również zapewnienie prawidłowego działania i obsługi urządzeń peryferyjnych.

Podczas projektu uczniowie będą musieli wspólnie poznać zasady działania pętli indukcyjnych oraz problemy osób z niedosłuchem.

Realizacja tego projektu przyczyni się do poznania problemów osób niedosłyszących o których wiedza uczniów jest niedostateczna. Poznają problemy życia codziennego i trudności wynikające ze stosowania aparatów słuchowych. Poznają sposoby i metody poprawy słuchu oraz zagrożnia związane ze słuchaniem zbyt głośnej muzyki.

Projekt przyczyni się do poprawy funkcjonowania uczniów z niedosłuchem w naszej szkole. Uświadomi uczniów o problemach osób z korzystających z aparatów słuchowych.

Projekt i jego realizacja pomoże w uświadomieniu społeczności lokalnej z jakimi problemami borykają się osoby niepełnosprawne.

Realizacja tego założenia będzie wiązała się w przeprowadzeniem heppeningu przygotowanego przez uczniów, który przybliży probelmy osób niedosłyszących. Kolejnym tematem akcji będzie uświadomienie młodzieży że zbyt głośne słuchanie muzyki uszkadza słuch.

Cele projektu

Nasz projekt wydatnie przyczyni się do poprawy funkcjonowania uczniów z niedosłuchem w naszej szkole. Wprowadzenie i realizacja projektu wpłynie również na świadomość uczniów na zagrożenia wynikające z przebywaniam w pomieszczeniach o dużym natężeniu dzwięków. Uczniowie poznają również sposoby ochrony słuchu oraz poziomy natężenia dzwięku szkodliwe dla ich zdrowia.

Elementy unikatowe

W naszym świecie często spotykamy się z różnymi problemami społecznymi, jednym z takich problemów jest akceptowanie niepełnosprawności różnych osób w naszym otoczeniu. Nikt z nas nie ma pojęcia o niepełnosprawności dopuki sam się z nią nie spotka. O tym że zdecydowałem się na stworzenie tego projektu była praca z uczniem niedosłyszącym. Po raz pierwszy spotkałem się z tak poważnym niedosłuchem i problemami jaki ma ten uczeń. Szum, hałas ma ogormne znaczenie podczas prowadzenia lekcji. Te elementy przeszkadzają nauczycielowi i uczniom i teraz uświadomiłem sobie co musi czuć i słyszeć osoba, która żeby cokolwiek usłyszeć nosi aparat słuchowy. Nie wiem czy ten projekt jest orginalny ale wiem że podnośi bardzo ważną kwestię funkcjonowania osoby niepełnosprawnej w normalnym środowisku - środowisku szkolnym.

Patrząc na klasę ich zaangażowanie w pomoc koledze mogę stwierdzić jedno, wszyscy widzimy problem a ten projekt pomoże go częściowo rozwiązać.

Ten projekt nie jest tylko dla jednej osoby, ten projekt może być świetnym przykładem dla innych szkół na zwrócenie uwagi na funkcjonowanie uczniów z niedosłuchem. Wdrożenie tego projektu, efekt w postaci poprawy pracy ucznia na lekcjach i stwierdzenie że się udało pozwoli być może na zastosowanie tego go w innych szkołach gdzie tacy uczniowie się uczą.

Z jednej strony projekt pozwoli na rozwinięcie zainteresowań związanych z nowymi technologiami, elektroniką i fizyką a z drugiem uczuli uczniów na problemy z jakimi na codzień spotyka się ich kolega.

W momencie kiedy uda się zrealizować projekt i przyniesie zakładane rezultaty to uczniowie i nauczyciele zrozumieją że nowe technologie, praca, zaangażowanie mogą zdziałać bardzo wiele.

Uważam że ten projekt zasługuje na uwagę komisji konkursowej.

Miejsce i czas realizacji

Projekt będzie realizowany od lutego do czerwca 2018 roku w II Liceum Ogólnokztałcącym im. A. Mickiewicza w Raciborzu. Wdrożenie projektu przyczyni się do tego że wszyscy uczniowie mający niedosłuch. którzy przyjdą do naszej szkóły będą z nigo korzystać w latach następnych.

Wykorzystanie grantu

Grant zostanie przeznaczony na zakup elementów i podzespołów systemu FM, mikrofonów i odbiorników oraz pozyskaniu niezbędnej wiedzy z tego zakresu. Grant zostanie również przeznaczony na akcję uświadamiającą zagrożenia płynące z przebywania w pomieszczeniach o dużym natężeniu dzwięku i słuchania bardzo głośnej muzyki.

 

Srebrna Szkoła 2017

srebrne liceum 2017

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. ADAMA MICKIEWICZA w Raciborzu jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2017".

Dane adresowe

II Liceum Ogólnokształcące
im. A. Mickiewicza

Kard.S.Wyszyńskiego 3
47-400 Racibórz
tel.: (032) 415 56 57
fax.: (032) 415 56 57

e-mail

Dziennik elektroniczny

 
baner vulcan 1
 

Aplikacja II LO

android II LO

Rozszerzenia

rozszerzenia 17-18

Karta Szkolna

 

karta szkolna

BZWBK SANTANDER logo

Facebook & Twitter

 
facebook
 
twitter

Globusik

 

Globusik

 

Raciborskie strony

 

Powiat Raciborski



Racibórz



Nasz Racibórz



Racibórz



Nowiny Raciborskie



Niezależny Portal Raciborski

 

II Liceum Ogólnokształcące Nr 2 w Raciborzu, 2009 ©